måndag 17 november 2008

Tråkig start på dagen

I morse var Roslagsbanan försenad på grund av ett signalfel. Så jag missade ett tåg till Västerås. När jag satt på nästa tåg och precis ringt till radiostationen V97 för att berätta att det var förseningar i trafiken raspar det till i högtalarna på sj-tåget. Man meddelade att man fått en akut sjuksskrivning så man måste vänta in ny personal...men till slut kom jag fram till Västerås.

Värre var det som hände på tunnelbanan. Intill mig i vagnen fick en ung tjej ett mobilsamtal och hon bröt ihop och började gråta. Hon fick ett dödsbesked i telefonen och jag kan fortfarande höra ångesten i hennes röst. Fy fasen vad hårt att ta emot ett sådant samtal på tunnelbanan.

Två slutsatser:
- I dagens informationssnabba värld har vi glömt att riktigt allvarliga besked helst bör lämnas mellan fyra ögon.
- Två försenade tåg har ingen som helst betydelse i livets lotteri.

Inga kommentarer:

Årets hetaste rockfestival

Minnesvärd video om Kelsey