lördag 15 november 2008

Hellre gammalt än billigt skit

Jag hade hellre använt en radio lik den på bilden än den senaste investeringen i Vallentunas B-hall som jag stiftade bekantskap med idag. Det är så roligt när korkade tjänstemän inte kollar med användare innan de investerar i nytt.

Ljudet i högtalarna i b-hallen är klart bättre än tidigare men jag blev förvånad när jag skulle spela musik i spelpauserna. Vallentuna kommun hade satt in en vanlig billig dvd-spelare...en sådan som man säkert kan hitta på Jula för femhundra spänn. Det gick inte att välja på låtar så jag kallade till mig vaktmästaren för att höra hur man gjorde. Han pekade på en fjärrkontroll, typ en sådan man har till TV:n

Jag började skratta och han trodde nog att jag skrattade åt att jag inte fattade att det fanns en fjärrkontroll till. Men det jag skrattade åt var tjänstemännens inkompetens...
...tror ni att fjärrkontrollen fungerade bra i en ishall som är lika kall som ett kylskåp?

Ja, ja man får väl hoppas att de inte kopierar denna investering till A-hallen.

Inga kommentarer:

Årets hetaste rockfestival

Minnesvärd video om Kelsey