lördag 29 november 2008

En vecka som gjort mig stolt

Mina barn har gjort mig mycket stolt i veckan...jag menar än mer än vanligt. Två av mina söner har nämligen haft hand om all matlagning till familjen och det har varit femstjärninga menyer. Allra bäst var nog mexikansk lasagne. Men även stekt strömming med hemlagad mos med dill i var riktigt gott.

Dessutom har jag fått ett gott skratt efter snack med familjens femåriga popcorn. Han berättade med myndig röst att Bolibompa minsann finns på riktigt.
- Olle på dagis har varit där i studion och sett det, säger han med övertgande stämma från baksätet på bilen på vägen hem från ishallen.

Just nu är han inne i en ålder där allting vägs mellan vad som är sant eller falskt, svart eller vitt. Utom när det gäller att städa rummet...då befinner han sig alltid i en gråzon.

1 kommentar:

Jesper Almén sa...

Min treåring går och värderar allt i good and evil. Han har spelat lite för mycket lego Star Wars tror jag. När dagis var på skansen senast gick han omkring och pekade på alla djuren och frågade fröken: är den ond? är den där god?

Fröken undrade vad vi hade för moraliska och existensiella diskussioner hemma...

Årets hetaste rockfestival

Minnesvärd video om Kelsey