onsdag 11 februari 2009

Skandalartade missar av skolledning

Nu börjar det krypa fram riktigt tråkiga saker om Prolympiaskolan i Täby som läggs ned till hösten. Helt plötsligt strular matserveringen till eleverna och värmen i skolsalar har skruvats ned rejält. Mest irriterande är ändå den klantighet som satt skolan i det ekonomiska läge den befinner sig i just nu. Man räknade helt enkelt fel på skolpengen när skolan startade och fattade inte att bidrag till hyran ingick i denna. Vilket djävla självmål, som vi hockeymänniskor skulle sagt.

Sedan vill jag bara passa på att säga att jag numera fått erfara hur det är att bli felciterad i en tidning. Jag såg mitt uttalande i Steget om skolan och jag kände inte igen ett enda ord. Visst, det gjorde inget att det stod som det stod. Men det är intressant att se att ens uttalande skruvats för att passa resten av texten.

Inga kommentarer:

Årets hetaste rockfestival

Minnesvärd video om Kelsey