måndag 9 februari 2009

Drömmarna blev krass verklighet

Jag var ungefär 8-9 år gammal när min mamma undrade varför det var så märkliga bulor i botten på kakburkarna hemma. Hon visste inte att hennes lilla lintott drömde om att bli en rocktrummis och att musiken dånade på full volym hemma de timmar som skiljde från att mina skoldagar slutade till att hon kom hem från jobbet. Kakburkar och skurhinkar blev ett komplett trumset och när man också hängde upp grytlock på skurborsten blev de perfekta cymbaler.

Idag, nästan 40 år senare, sitter jag på tåget mellan Västerås och Stockholm och lyssnar på Avenged Sevenfold i hög volym i min I-pod. Jag drömmer inte längre om de stora rockscenerna. Jag njuter av musiken istället. Tråkigt?...ja, kanske lite. Men plötsligt ler jag för mig själv när jag funderar på vilken dröm lintottarna därhemma ägnar sig åt innan jag kommer hem från jobbet. Jag hoppas verkligen att de har sina egna personliga framtidsdrömmar...även om det kostar ett och annat grytlock....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Sorry uffe, läste aldrig dina tidigare inlägg. Insåg nu mitt misstag, du skriver visst om oss.

Kram igen,
Empa! :)

Uffe sa...

Hej Empa!
Du har faktiskt rätt i det första som du skrev...jag skriver alldeles för lite om tjejerna. Och jag skriver nog lite för sällan just nu. Det beror mest på att jag mår lite dåligt...men jag rycker nog upp mig snart...och då djäklar :)

Årets hetaste rockfestival

Minnesvärd video om Kelsey