torsdag 26 februari 2009

Jag har råkat ut för det som amerikanarna ska utreda

I dagens Aftonbladets webb-TV görs ett inslag om en olycka i en bowlinghall som ledde till att en svenskättad 38-åring dog. Han fastnade under bordet som ställer ned käglorna på banan. Nu ska amerikanska myndigheter utreda hur olyckan gått till.

Men faktiskt är inte olyckan så konstig. Jag har själv varit med om en liknande olycka då jag hade hand om bowlinghallen på Gotland när jag gjorde militärtjänstgöringen där. Jag råkade ut för att en kägla hamnade snett när den ställdes ned och hela det supertunga bordet fastnade. Idiotiskt nog böjde jag mig in under bordet och sparkade bort käglan. Då föll bordet ned och som tur var touchade det bara mitt ben. Jag kommer ihåg att jag tänkte att om benet varit i en annan vinkel så hade det slagits av direkt.

Förmodligen var den förolyckade 38-åringen än mer oförsiktig än jag och kröp in under för att ta bort käglan när bordet dunsade ned. Ska faktiskt bli intressant att se rapporten.

Inga kommentarer:

Årets hetaste rockfestival

Minnesvärd video om Kelsey