fredag 5 december 2008

Vinnarorter på V.....

Regnet smattrar mot tågrutan när jag sitter här på väg hem från Västerås. Jag har haft en riktigt rolig kväll med julbord och så...i sällskap med varma och goa människor. Showen med Famestjärnan Magnus Bäcklund var väl så där...men däremot var det mysigt att ha tid att sitta och prata skit med arbetskamraterna.

Det blir många frågor om Vallentuna under kvällen och som den ambassadör man blivit under tiden med Vallentuna Hockey så svarar man snällt på det man kan ta fram positiva ordalag om...och det som inte är lika kul undviker jag helt enkelt att svara på.

De svarar givetvis lika artigt och patriotiskt om Västerås. Det är så vi svenskar fungerar förmodligen. Vi kan vara starkt kritiska när man snackar internt men utåt håller vi färgen :).

Och det är nog så ändå att borta bra men hemma bäst. Artigt men bestämt avböjde jag fler erbjudanden om att sova över hos kompisarna i Västerås. Längtan hem till familjen i Vallentuna blev för svår så det blev en snabb rusch till sista tåget till Stockholm. Om en och en halv timme är jag tillbaka i runriket, rockbloggens, författarnas och hockeyns förlovade kommun...Vallentuna.

Inga kommentarer:

Årets hetaste rockfestival

Minnesvärd video om Kelsey