tisdag 16 december 2008

"Jag är ingen god svensk"

Jag är förmodligen ingen god svensk. Det inser jag när jag följer debatter i media. Jag har inte råd att följa statsministerns uppmaning om att köpa svenskt till jul. Nej, förmodligen står det "made in china" på ungarnas julklappar. Och skinkan kommer förmodligen från Danmark. Jag tycker inte heller att det bekommer mig det minsta att TV sänder Halal-TV... en programserie som kritiserats hårt och som det skrivits spaltmil om.

Jag har inte heller koll på Idol-vinnarna och kan därför inte uttala mig om vilken av deltagarna som var bäst.

Däremot har jag handlat en lokal julklapp i år till min kära hustru. Även om handlingen i boken utspelar sig till stor del i Oxölesund så känns boken lokal med tanke på författaren. Pss...säg inget till min fru...fast jag gissar att det blir en djäkligt förutsägbar julklapp.

Är jag en god vallentunabo då? Jag vet inte, jag är totalt ointresserad av runstenar och rädd för hästar. Men jag gillar vårt kära Vattentuna i alla fall.

Inga kommentarer:

Årets hetaste rockfestival

Minnesvärd video om Kelsey