torsdag 4 december 2008

Puh...är det inte jul snart?

Det är mycket nu. På jobbet är det full fart a la Autobahn så det blir inte mycket fritid över till att vare sig umgås med familjen eller blogga. För tredje gången den här veckan ska jag pallra mig upp ur sängen strax efter klockan fyra i morgon.

Men vad gör man inte för nöjet att träffa spännande människor :). Men jag är inte ensam om att slita för det jag tror på. Ikväll träffade jag några av Vallentuna Hockeys trogna volontärer och det var underbart att höra engagemanget och glöden i diskussionerna. Tänk om makten i Vallentuna verkligen skulle inse vilket kapital man har ute i stugorna...och värdesätta detta med den respekt det förtjänar.

I Vallentuna Hockey finns det ALLTID med en infallsvinkel om hur saker kan bli bättre för ALLA Vallentunabor. Och jag tror att den inställningen delas av flera andra föreningar. Tänk vad mäktigt det skulle vara med ett riktigt samarbete på alla plan och inte bara när man ska samlas för en bild i lokalpressen.

I Malmö är det en merit att hålla på med föreningsarbete när man söker arbete. På det sättet får goda krafter tillbaka en del för det stora engagemang man tillför orten. Tänk om något stort företag med anknytning till Vallentuna skulle ge bort en liten, liten julklapp till alla som sliter hårt inom föreningslivet i Vallentuna. Vilken skön feedback det vore för dem och vilken klockren marknadsföring det vore för sponsorn. Då skulle alla goa klubbkämpar kunna utbrist...puh...nu är det äntligen jul...och sedan ägna resten av helgen åt familj, släkt och vänner.

Inga kommentarer:

Årets hetaste rockfestival

Minnesvärd video om Kelsey