måndag 1 december 2008

Putta pendlare protesterar

Jag såg i en av Stockholms gratistidningar i morse att rekordmånga (drygt 15.000 i år) har klagomål på SL. Flest klagomål fick busschaffisarna. I morse var det ett typiskt gnälläge...när jag skulle åka tunnelbana på väg till Västerås. Jag missade ett SJ-tåg på grund av ett vagnsfel i tunelbanan. Det värsta är inte den missade tiden utan att det med inställda tåg blir det knökfullt i vagnarna.

I morse stog jag och trängdes med en stackars dvärg som måste ha haft svårt att få luften att räcka till. Tur att man inte var bubblig i magen för då hade väl stackarn trillat av pinn.

Det är intressant att se alla olika personligheter på tunnelbanan. Allt från viktigpetter som är skitsur för att tågen krånglar till stekheta Sune som högt och ljudligt snackar i mobiltelefon med någon annan som också tappat minnet från Stureplansrundan. Eller Kajsa Kavat som sprider orden "ofta" och "typ" omkring sig var tredje sekund.

Vi i Vallentuna är mer jordnära. När tågen eller bussarna är försenade står vi snällt där som små runstenar och läser Metro. Och inte med den minsta min röjer vi våra känslor för trafiktrasslet.

Inga kommentarer:

Årets hetaste rockfestival

Minnesvärd video om Kelsey