måndag 22 december 2008

Hoppas på ett bättre 2009

Personligen har hösten 2008 varit en tid av sjukdomar, sjukdomar och sjukdomar. Inför julen har jag kämpat för att bli frisk från feber och förkylning. Jag har tagit alla knep jag kunnat komma på, enchinagard, eucaluptysolja i vatten och på t-shirten, honungsvatten, honung och vitlök (bläää)...you name it. Igår var jag äntligen okej igen och rusade runt som en kalv på grönbete. Jag julstökade och sprang ned till affären några gånger. Äntligen tillbaka!

Men i morse vaknade jag av en stark smärta. Jo, det sade bara katiiing så landade en djävla öroninflammation i högra örat. Så nu sitter jag här med julstressen sprutande ur ögonen. Med telefonen för att ringa doktorn i ena handen och ett glas med Treo i den andra. Fy fasen vad jag längtar efter att få ringa in ett nytt år och få möjlighet att begrava 2008.

Bitter...ja, alltså inte värre än när Sverige torskar mot Finland i Hockey. Heja Wikegård!

Å andra sidan finns det naturligtvis de som har det betydligt värre så det är synd att klaga. En av mina vänner har tampats mot leukemi under året och två ungdomar jag känner har förlorat nästan alla sina äldre släktingar, mamma, pappa, morfar och farfar inom ett par veckor.

Så det är bara att bita ihop...men det ska bli riktigt skönt att sätta sin tilltro till att 2009 blir hälsans år.

1 kommentar:

Anonym sa...

Kan inte annat än att hålla med!
Hoppas helt klart på ett bättre 2009! :-)

Hälsa hela familjen God Jul från oss.

//Pär

Årets hetaste rockfestival

Minnesvärd video om Kelsey