fredag 10 april 2009

Nytt uttryck inom vården?

Jaha, hamnade på sjukhus i natt. Efter att som vanligt ha blivit proffsigt mottagen av kunniga vårdare fick jag mig ett god portion fniss i morse när läkarna gick ronden.
- Har du tagit hand om magen?, frågade sjuksköterskan min granne som såg it som ett stort frågetecken först.
Sedan ramlade poletten ned om att personen frågade om han hade skitit på senare tid.

En stund senare hörde jag utrycket igen, så det är väl bara att konstatera att vården hittat ett nytt artigt utryck för denna frågeställning. Undrar om de fortfarande kör med utrycket "kasta vatten" också.

Trots att personal på svenska sjukhus är superduktiga känns det skönt att vara hemma igen ... jag kommer ju inte åt att blogga från en sjuksäng :).

Inga kommentarer:

Årets hetaste rockfestival

Minnesvärd video om Kelsey