söndag 5 april 2009

Kul med folk med yrkesstolthet

Jag har tidigare berättat om min vistelse i Strömstad. Visst, det var häftigt med de SPA-behandlingar jag fick testa. Men ännu häftigare var det att träffa folket i branchen. De hade så otroligt mycket bra att säga. Föreläsningarna om kreativitet och morgondagens mat var helt lysande.

Jag fick också nöjet att stifta bekantskap med två grymma bartenders ... :) nej nej inte på det viset som ni säkert tror. Jag skötte mig faktiskt. Men jag imponerades av Amirs och Ryans coola uppträdande i baren på Quality Resort i Strömstad. De bjöd på sig själva på ett sätt som jag tycker är alldeles för ovanligt i Sverige.

Jag blev också imponerad av en grabb i 30-årsåldern som tillsammans med tre kompisar tagit över ett anrikt hotell i Skåne. De har lyckats få ordning på en verksamhet som startade redan 1897. Coolt!

Inga kommentarer:

Årets hetaste rockfestival

Minnesvärd video om Kelsey