torsdag 19 mars 2009

Mediatystnad i Vallentuna

Det känns lite snopet att de lokala tidningarna blir allt färre i brevlådan numera. Jag saknar både Steget och Weekendbladet i min låda...men å andra sidan finns de att läsa på nätet :). Just nu är det bara Mitti som dimper ned som papperstidning.

Jag läste en riktigt bra Ledare av AW i Steget på nätet. Jag håller med om att det är knepigt med segregerade boenden som exempelvis bostäder för 55+. Lika märkligt tycker jag att det är att det skramlar till i debatten om att det behövs "regnbågsbostadsområden" och "regnbågsdagis". Inser inte folk att detta skapar ett "vi mot dem-samhälle"? Detta kan skapa konstiga underströmmar i samhället som förmodligen resulterar i mindre förståelse för varandra.

Hur är det möjligt att ordföranden för RFSL på fullaste allvar vill placera in barn till likakönade på särskilda dagis? Jag tror inte puckot har barn själv.

Inga kommentarer:

Årets hetaste rockfestival

Minnesvärd video om Kelsey