onsdag 25 mars 2009

Kul reflektion

Jag hörde ett riktigt kul uttalande på en föreläsning i Strömstad i måndags.
- Om vi i Sverige tror att vi ligger långt fram ...tänk om! För fyra år sedan kunde man i Zimbabwe köpa mjölk i affärer och betala med mobilen ... det kan vi ännu inte göra i Sverige.

En annan udda reflektion. Jag hörde av en killa idag att försäkringsmäklare hävdar att de börjar se en vändning på lågkonjukturen. Senare på kvällen berätta kassörskan på Pc-City att hela kedjan klappar ihop och lägger ned om en månad. Hon har nog inte samma ljusa tro som försäkringskillarna.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tja ba...

Den här kommentaren behöver du inte publicera eftersom jag egentligen tänkt maila dej men jag är inte säker på att jag har rätt e-postadress.

Om du har lust får du gärna uppdatera din blogglista. Ligger kvar ett inlägg som jag gjorde för två veckor sen i den. Det blev nåt knas när jag bytte bloggsystem. Allt du behöver göra är att ta bort min blogg ur din lista, spara allt och sen lägga till min blogg igen. Sen ska det fungera finfint...

Härligt att du fick en cool spa-upplevelse också! Och -12 på pannor på en månad!! Inte illa! :-D

Ha de och hälsa la familia!

//Pär

Uffe sa...

Förlåt Pär! Jag hann trycka på publicera av vana när jag såg ditt namn. Och jag hittar inte hur jag tar bort publicerade kommentarer.

Årets hetaste rockfestival

Minnesvärd video om Kelsey