söndag 8 mars 2009

Känslan av att kunna påverka är guld värd

Oftast ska man måste försöka tänka med huvudet istället med hjärtat. Men det finns gånger då man bör ta beslut av känslomässiga skäl. Jag har insett att välmående för mig och mina kära är mer värt än det mesta i livet.

Visst ska man köra ned huvudet ibland och köra på och vara envis. Men om man inte är nöjd med livet finns det massor man kan göra åt sin egen situation. Exempelvis:
- Prioritera saker annorlunda.
- Stanna till och tänka efter.
- Byta jobb.
- Möblera om hemma.
- Träffa goa vänner.
- Ta sig tid för nära och kära.

Allt detta har jag gjort inom loppet av ett par veckor...och resultatet kom riktigt snabbt. Helt plötsligt börjar jag vissla i duschen igen och skrattar åt skämt som roade mig förr.

Jag lärde mig av en kompis att rannsaka mina måsten i livet...och det fungerar faktiskt.

Inga kommentarer:

Årets hetaste rockfestival

Minnesvärd video om Kelsey