tisdag 23 juni 2009

Billig skjuts och träning på köpet

Som SL-pendlare har jag insett att det finns många fördelar med att ta bussen. För endast 690 kronor i månaden får man både skjuts och träning! Inte illa! Eftersom tåget inte går hela vägen till Stockholm har jag börjat med orientering på morgnarna för att hitta bästa möjliga resealternativ. Favoriten hittades igår ... att ta 608:an från Bällstabergsvägen till Östra Station verkade vara ett perfekt val. Och jag hade inte fel ... morgonen började med en spurt för att hinna med bussen som kom någon minut för tidigt. Sedan följde en härligt stärkande benträning när man ståendes fick parera inbromsningarna vid hållplatserna.

Inne på Östra började armträningen när de inställda bussarna från Vallhallavägen skapade en hälsosam vana att lyfta på armen för att titta på klockan.

Tack SL för att ni bryr om att jag inte blir en lat busspendlare som bara sitter och jäser på ett säte. För mig kommer alltid SL stå för SemesterLängtan. Och det är ju inte så långt till oktober när tågen börjar rulla hela vägen igen :).

Inga kommentarer:

Årets hetaste rockfestival

Minnesvärd video om Kelsey