lördag 22 augusti 2009

Vardagen tillbaka igen

Tjena!
Det är några goa vänner som har undrat varför jag har slutat blogga. Så är det inte riktigt, jag har bara ordbantat :).

Skämt åsido, jag har haft en riktigt tuff resa på jobbet och har helt enkelt inte haft ork över till att blogga. Men de senaste dagarna har jag märkt att det faktiskt behövs fler medier som bevakar gamla kära Vallentuna. Hur ska annars allt komma fram?

Igår trakkasserade ett gäng karatefulla snorungar ett hus i Ormsta där det bor polacker. Mamman i familjen är livrädd och polisen som var där gjorde inte sitt jobb. Vart ska denna stackars familj vända sig? Ska de vänta tills allt blir värre? Igår var grabbarna i den rasistiskt lagda familjen ensamma hemma vilket resulterade i party tillsammans med polarna. Senare på kvällen attackerade de den polska familjen med skrik och genom att pissa i deras brevlåda.

Efter att en granne kallat på polis ökade trycket med löften om att huset minsann skulle brännas ned. Jag tycker inte att det är okej att den polska familjen utsätts för detta. Jag hoppas att vi vallentunabor på något sätt kan visa att det inte är okej.

1 kommentar:

Gubben i Hörnan sa...

Hej Uffe!
Kul att du är på banan igen. Klart man undrat lite vart du tog vägen.

Och visst finns det mycket smått och gott från Vallentuna med omnejd som behöver komma upp i ljuset. Lite har du kanske läst på "Sanningar om Vallentuna"!

Årets hetaste rockfestival

Minnesvärd video om Kelsey